Bliv låner
Det kræver kun en mail
Ønsker du at blive oprettet som låner ved Det Administrative bibliotek, så send blot en mail til dab@kb.dk eller ring på tlf. 9132 4200, så opretter I jer.
Sådan færdiggør du oprettelsen
Du vil i forbindelse med oprettelsen modtage to systemgenerede mails. En hvor du skal verificere mailadressen, og en hvor du kan danne dit password.
Når verifikation og gendannelse af password er udført, bedes du ligeledes logge ind i bibliotekssystemet for første gang. Det kan du gøre både på dab.dk (log ind funktionen øverst højre hjørne) og på kb.dk, idet DAB og Det Kgl. Bibliotek har fælles biblioteksdatabase. Du vil første gang du logger ind blive bedt om at godkende lånerreglement samt forhold angående GDPR.
Herefter har du adgang til ...
Når du er logget ind så har du adgang til tusindvis af artikler, enten i form af direkte fjernadgang til fuldtekster eller indirekte i form af mulighed for bestilling. Du kan også bestille og reservere bøger. Bestilt eller reserveret materiale vil gratis blive sendt til din arbejdsplads, men returnering skal du/din arbejdsplads selv stå for. Se adressen her
Er du allerede oprettet?
Er du allerede oprettet som låner, så kan du logge dig ind her, eller anvende muligheden for at få tilsendt nyt password her. Der har vist sig at funktionen af og til fejler, hvis brugeren anvender Internet Explorer som browser. Har du mulighed for at bruge Firefox eller Google Chrome i stedet, så vil det være en fordel. Bemærk dog at du altid er velkommen til at skrive til os, hvis du oplever vanskeligheder.